Friday, April 5, 2013

მეცნიერული კვლევის უნარ-ჩვევები



Science
Research #16: oxygen


საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების სწავლების მიზანი:
საბუნებისმეტყველო დისციპლინების სწავლების მიზანია აზიაროს მოსწავლე საბუნებისმეტყველო მეცნიერების საფუძვლებს და განუვითაროს კვლევის უნარ-ჩვევები, რაც მას საშუალებას მისცემს შეიცნოს და გაითავისოს სამყარო, ჩაერთოს საზოგადოებრივი საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში, იგრძნოს პასუხისმგებლობა საკუთარი თავის, საზოგადოებისა და გარემოს მიმართ.

                         საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების საფუძვლები
                                                       სტანდარტი
                                                       VII კლასი


მეცნიერული კვლევა-ძიება:
ბუნ.VII.1. მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.ბუნ.VII.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება/მონაცემების აღრიცხვა.ბუნ.VII.3. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების გამოყენებით.ბუნ.VII.4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
ქიმიური მოვლენები:
ბუნ.VII.11. მოსწავლეს შეუძლია მარტივი ქიმიური რეაქციების აღწერა.



Science  (M. Makashvili, R.Qutelia, Ia Gigiberia, M. Bochorishvili)
Research #13: The signs of the Chemical Reaction 


Science Research 



Science  Research 


 კრაზანას და ფუტკრის კბენის დროს როგორ მოვიქცეთ???
                    ცოდნის გამოყენება      ეს საინტერესოა

სხვა სკოლის მიერ ჩატარებული კვლევები
სკოლა "ნაკადული"
ქიმიური რეაქციის ნიშნები
ბუნებრივი ინდიკატორი
ინდიკატორი



დავალება 1
 ნახეთ მოსწავლეების მიერ ჩატარებული ექსპერიმენტი
 და უპასუხეთ შემდეგ კითხვებს :
 PS მოსწავლეებმა შეგნებულად დაუშვეს  არა ერთი შეცდომა :)))




 1.რომელ მოვლენას მიაკუთვნება პირველი ექსპერიმენტი? მეორე ექსპერიმენტი?
 პასუხი დაასაბუთე :)
 2. რისი დამტკიცება უნდოდათ მკვლევარებს???
 დავალება 2
ნახე შენი მეგობრის ვიდეო და შეამოწმე შენი თავი :


გისურვებთ წარმატებას!  Good Luck!

11 comments:

Unknown said...

ძალიან საინტერესოა. მომეწონა ცდები და კვლევები:ვულკანი,ლიმნის ბატარეა,ქიმიური რეაქციის ნიშნები,ინდიკატორი... ყოჩაღ ბავშვებს!! მივესალმები მასწავლებლის ასეთი სწავლის მეთოდს. მე პირადად ვარ მე-10 კლასის მოსწავლე და ალბათ გავლილი უნდა მქონდეს ეს საკითხები, თუმცა არაფერი მახსოვს. დარწმუნებული ვარ მოსწავლეებმა ვინც ამ სახით გააკეთეს და დადეს თავიანთი ნამუშევარი დაამახსოვრდებათ მთელი ცხოვრება.

Maia said...

ვაა... ძაან მაგარია ყოჩაღ! მიხარია რომ საქართველოშიც ატარებთ ასეთ ცდებს მე პირადად ემიგრანტი ვარ შოტლანდიაში ვცხოვრობ

Unknown said...

ძალიან მაგარი იყო ეს ცდები.ყოჩაღ ბავშვებო!
























Unknown said...


ძალიან მომეწონა ეს ცდები.ძალიან მიხარია,რომ ამ ბავშვებმა იწვალეს და მოინდომეს

Unknown said...

ძალიან მაგარი იყო. ქართული სასწავლებელი თქვენით ამაყობს!

Unknown said...

dzalian dzalian magrebi xart bravo qartul saswavlebels :*:*

Unknown said...

მე ძალიან მომეწონა ყველა ექსპერიმენტი. ძალიან კარგი იყო ყველა. კარგია, რომ ბავშვები ცდებს ატარებენ. თვითონაც სწავლობენ და პატარებსაც კარგად ასწავლიან. :))

Unknown said...

ძალიან საინტერესო იყო, მოხიბლული დავრჩი ბავშვების კვლევებით, ეს ცდები ხელს შეუწყობს ბავშვების აზროვნების ჩამოყალიბებას, გამოუმუშავებს მოსწავლეებს მსჯელობისა და ანალიზის უნარ-ჩვევებს.ჩემი აზრით უფრო საინტერესო ხდება ამ ცდებით საბუნებისმეტყველო საგნები.

Unknown said...

ძალიან საინტერესოა, მომეწონა ბავშვების მიერ ჩატარებული კვლევები, ვფიქრობ, რომ ეს ცდები ხელს უწყობს აზროვნების განვითარებას საბუნებისმეტყველო საგნებში.

Unknown said...

მივესალმები მსგავს ინოვაციურ მეთოდებს სწავლებაში. მასწავლებელი ნამდვილად ქების ღირსია, როცა ახერხებს სწავლის პროცესი შემეცნებითი და სახალისო გახადოს. წარმატებები მსაწავლებელსად და მოსწავლეებსაც.

Unknown said...

ცდები მოსწავლეებს საბუნებისმეტყველო საგნებით აინტერესებს.მეშვიდე კლასში მსგავსი აქტივობები ზრდის მოსწავლეთა მოტივაციას შეისწავლონ ფიზიკა,ქიმია და ბიოლოგია.წარმატებები მოსწავლეებს და მათ კრეატიულ პედაგოგს.